بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
از تحریم باک نداریم/ بانک مرکزی پاسخگوی نرخ ارز باشد/ چشم انداز تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی
رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان گفت: چشم انداز فولاد خوزستان در ۷ سال آینده ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد است. از همین حالا زنجیره را تکمیل می‌کنیم تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.
کد خبر : ۲۸۰۱۷۳

به گزارش بورس نیوز، رضا طاهری، رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو فولاد خوزستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان در استان خوزستان، شهر اهواز و در جنوب غرب کشور واقع شده است. 

وی افزود: این شرکت با ظرفیت تولید ۴ میلیون تن در سه محصول بیلت، بلوم و اسلب فعالیت می‌کند. شرکت فولاد خوزستان ویژگی‌های خاصی از جمله دسترسی به آب‌های بین المللی، اتصال به شبکه راه آهن و قرار گیری در جوار جاده‌های ترانزیتی دارد.

طاهری ادامه داد: فولاد خوزستان جایگاهی بسیار مهم و ارزشمندی در کشور داراست. این شرکت دومین تولیدکننده شمش فولادی و اولین تولیدکننده فولاد خام در کشور است.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: فولاد خوزستان از سال گذشته پروژه‌های بسیاری را در دستور کار دارد. از جمله پروژه زمزم ۳ و تولید آهن اسفنجی به میزان ۲ میلیون تن، همچنین توسعه و تکمیل زنجیره تولید از سنگ آهن تا تولید شمش در فولاد خوزستان انجام می‌شود.

وی درباره بازار آهن اسفنجی بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان علاوه بر مصرف خود موضوع فروش به سایر شرکا‌ها را نیز دارد. قراردا‌های زیادی نیز منعقد شده و برای صادرات این محصول نیز برنامه‌هایی داریم.

طاهری همچنین ادامه داد: چشم انداز فولاد خوزستان در ۷ سال آینده ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد است. از همین حالا زنجیره را تکمیل می‌کنیم تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم. شرکت فولاد خوزستان علاوه بر تامین آهن اسفنجی موردنیاز خود، آهن اسفنجی سایر شرکت‌ها را نیز تامین می‌کند. برنامه صادرات را نیز داریم.

رئیس هیات مدیره "فخوز" درخصوص مشتریان صادراتی توضیح داد: صادرات فولاد خوزستان به ۲۷ کشور دنیا در حال انجام است. در حال حاضر نیز روی آفریقا تمرکز کردیم. شرکت فولاد خوزستان یکی از صادرکننده‌های اصلی کشور در محصول شمش بوده و از نظر مشتری مداری و تعهد به قرارداد‌ها نیز عملکرد خوبی داشتیم. روی بازار‌های صادراتی نیز خوب کار کردیم و مشکلی از نظر صادرات نداریم. سعی می‌کنیم با هر کشوری که می‌توانیم، کار کنیم. همکاران ما در حال حاضر روی شمال آفریقا تمرکز کردند. ما به ۴ قاره و ۲۷ کشور دنیا صادرات داریم. ارتباط خوبی نیز با کشور ترکیه داریم.

وی با اشاره به تنوع و کیفیت محصولات شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان در چند سال اخیر روند خوبی را تکمیل زنجیره داشته و از سنگ تا شمش را مجموعه فولاد خوزستان می‌تواند تولید کند. سایر پروژه‌ها مانند تکمیل خطوط مختلف از جمله زمزم ۳ با ظرفیت ۲ میلیون تن به عنوان بزرگترین تولیدکنندده آهن اسفنجی نیز در مراحل انجام است. 

طاهری درخصوص ارتباطات با اوراسیا نیز گفت: مطمئنا عملکرد ما در سال ۱۴۰۳ بهتر از سال ۱۴۰۲ خواهد بود. یکی از موضوعات ما صادرات آهن اسفنجی است. یقینا از سال گذشته بهتر عمل خواهیم کرد. زیرا برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است. باکی از تحریم نداریم. علیرغم اینکه اعلام کردند فولاد خوزستان و شرکت‌های تامین کننده در لیست تحریم قرار گرفتند، اما فولادمردان فولاد خوزستان عزم خود را جزم کردند که بهتر از گذشته فعالیت کنند. 

وی درخصوص نرخ ارز و اثر اعلام ناگهانی نرخ برق توضیح داد: درباره نرخ ارز باید بانک مرکزی پاسخگو باشد. ما خوشحال می‌شویم که نرخ ارز یکسان باشد. تولید ما با نرخ ارز آزاد انجام می‌شود، اما ارز ما با سامانه نیما وارد بازار می‌شود. این را باید بانک مرکزی پاسخگو باشد. 

درخصوص تعرفه برق نیز باید بگویم که درحال مذاکره هستیم، اما این موضوع تاثیر چندانی روی کار ما ندارد. شرکت برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان روی این موضوع با هماهنگی پیش می‌روند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر